Tarina

Kuoromusiikin kausikonsertit

Kuoromusiikin kausikonsertit tarjoilevat kärkikuorojen esittämänä kuorokulttuuriamme uudella tavalla. Kausikonserttien historian toisella kaudella 2023-2024 pidetään kokonaisuudessaan 30 monipuolista kuorokonserttia. Joka torstai Helsingin keskeiset konserttipaikat täyttyvät kuoromusiikista klassikoista tuoreimpiin teoksiin, popmusiikista modernismiin, kansallisromantiikasta kuorodraamaan.

Kuorot ja musiikkityylit vaihtuvat viikoittain, mutta Kuoromusiikin kausikonsertteihin tullessasi tiedät saavasi laadukkaan elämyksen. Esiintymässä on pääkaupunkiseudun tunnetuimpia ja kiinnostavimpia kuoroja kaikista kuoromuodoista; joka kausi uudella ohjelmistolla. Jokaista konserttia edeltää noin puolen tunnin teosesittely.

Kuva 4_edited.jpg

Missio

Kuoromusiikin kausikonsertit on pääkaupunkiseudun kuorojen yhdessä perustama konserttisarja. Tavoitteena on tutustuttaa yleisö korkeatasoiseen, monipuoliseen kuoromusiikkiin ja tarjota kuoromusiikista kiinnostuneille uudenlainen, säännöllinen kulttuuriaktiviteetti.

JÄSEnKUorot

Ylioppilaskunnan Laulajat

Kuva 2.jpg

Miten mukaan?

Kausikonserttisarjassa on vuosittain muutama paikka vieraileville kuoroille, jotka eivät halua sitoutua konsertoimaan sarjassa vähintään kerran vuodessa uudella ohjelmistolla. Jos haluat vierailemaan sarjassa, ota yhteyttä taiteelliseen toimikuntaan. Yhdistyksen varsinaisiksi jäseniksi otetaan yhdistyksen tarkoituksen hyväksyviä kuoroja taiteellisen toimikunnan suosituksesta.

Taiteellinen toimikunta

Kausikonserttien suunnittelusta vastaa Kausikonserttikuorot ry:n taiteellinen toimikunta, joka koostuu jäsenkuorojen taiteellisista johtajista. Taiteellisen toimikunnan puheenjohtajana konserttikauden 2024-2025 suunnittelussa toimii Juuso Koski.

HAllitus

Yhdistyksen toiminnasta vastaa hallitus. Hallituksen kokoonpano toimikaudella 2023-2024:
Puheenjohtaja: Casper Lamberg
Taiteellisen toimikunnan puheenjohtaja: Juuso Koski
Varapuheenjohtaja: Ville Nikunen
Sihteeri: Anna Matvejeff-Haapaniemi
Taloudenhoitaja: Anders Pohjola
Konserttimestari: Casper Lamberg
Markkinointiviestintävastaava: Juuso Koski
Tiedottaja: Kristina Bogataj

• Mistä voin ostaa Kausikortin?
    Kausikortit ovat myynnissä Lippu.fi-palvelussa. Löydät jokaisen konsertin kohdalta lippupainikkeen. Lisätietoa Kausikortit-välilehdellä!
  • Milloin konsertti alkaa?
    Kuoromusiikin kausikonsertit alkavat torstaisin klo 19. Ovet ja lipunmyynti avataan klo 18. Konsertteja edeltää klo 18.15 alkava teosesittelytilaisuus, joka kestää n. 30 minuuttia.
  • Maksaako käsiohjelma?
    Käsiohjelma kuuluu lipunhintaan!
  • Voinko tilata etukäteen juomista tai naposteltavaa Ritarihuoneen väliajalle?
    Ikävä kyllä tällä hetkellä meillä ei ole mahdollisuutta tarjota etukäteen väliaikatarjoilua.
  • Onko konserteissa väliaika?
    Ritarihuoneella ollessa konserteissa on aina 20 min väliaika. Kirkoissa ei väliaikaa aina pystytä tarjoamaan, sillä jotkin teokset vaativat yhtäjaksoisen esittämisen.
  • Voinko käyttää ystäväni kausikorttia?
    Voit käyttää kortit ovat Haltijakohtaisia. Muista tarkistaa korttiin kuuluvat konsertit nettisivuilta!